Cancer Pembunuh Utama - Penyebab Kematian


Pasti sekarang ini anda semua xsabar nk myambut raya...maklumlah raya disambut setahun 2 kali. Maka, sana sini pun sibuk dengan rumah terbuka. Malaysia memang terkenal dengan kemurahan rezeki yang melimpah ruah termasuklah rezeki makanan yang pelbagai punca kepelbagaian penyakit kronik.


Kali ini sye nak kongsi bersama anda semua yang masih belum tahu apakah penyebab pembunuh nombor satu dunia pada masa kini..yelah kalau makan rumah terbuka di hadapan pelbagai makanan enak semua lalai dan makan ikut suka dan akibatnya ..tanggunglah sendiri...


Merujuk kepada data seramai 7.6 juta kematian disebabkan cancer pada tahun 2008 dan di Malaysia sahaja lebih kurang dianggarkan 40,000 cancer kes dikesan setiap tahun dengan satu daripada empat rakyat menghidapinya. 


Apakah Punca ianya Terjadi....


Pakar pemakanan dan juga perubatan dari seluruh dunia mengakui, faktor makanan merupakan punca utama terjadinye cancer. Menurut mereka, 90 peratus makanan yang diambil setiap hari dikenalpasti sebagai acid dan mengandungi bahan penambah seperti pewarna, perasa dan unsur kimia yang menyumbang kepada cancer. 


Akibatnya, diet harian kita kekurangan khasiat dan nutrisi daya tahan tubuh kita seperti vitamin B1, B2, B3, B5, B7, B12, dan B17 dan menyebabkan mengundang masalah penyakit kronik seperti cancer, jantung, kencing manis, dan penyakit yang membunuh secara perlahan..





Oleh itu .....


Anda semua perlu tahu untuk menjauhi dan mengurangkan pengambilan agen penyumbang cancer seperti makanan yang berasid seperti daging, telor, ayam, susu, yoghurt, mentega, aiskrim, keju dan juga teh. Makanan yang mengandungi penambah perisa tiruan, pewarna tiruan, pemanis, penaik, yis dan garam. Gaya hidup yang sihat perlu diamalkan supaya menghindari tekanan, pencemaran alam sekitar, tidak bersenam, seks bebas dan pengambilan alcohol.


Semuanya terpulang kepada anda atau apakah anda ingin yang ini terjadi kepada anda dan orang yang tersayang...


Salam Aidiladha buat Semua :)

0 comments:

Post a Comment